ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
/
ព័ត៌មាន
[Kampucheathmey] - ក្រោមចំណងការទូតរយៈពេល៧០ឆ្នាំ ជប៉ុនជួយសាងសង់ស្ពានធំៗដល់កម្ពុជាចំនួន១០ស្ពាន
2023-07-17
ទៅកាន់ទំព័រចុះផ្សាយក្នុង Kampucheathmey
ជប៉ុន-កម្ពុជា បានចងចំណងការទូតនឹងគ្នាជាផ្លូវការចាប់តាំងពីថ្ងៃទី៩ ខែមករា ឆ្នាំ១៩៥៣ រហូតមកដល់ក្នុងឆ្នាំ២០២៣នេះ គឺមានរយៈពេលគម្រប់ខួប៧០ឆ្នាំហើយ។ ក្នុងរយៈពេល៧០ឆ្នាំមកនេះ ប្រទេសជប៉ុនបានចូលរួមចំណែកជួយអភិវឌ្ឍកម្ពុជាទៅលើវិស័យអប់រំ កិច្ចការជួសជុលប្រាសាទ ផ្ដល់ជំនួយលើការដោះអាវុធយុទ្ធភណ្ឌមិនទាន់ផ្ទុះ និងជំនួយឥតសំណងយ៉ាងច្រើន ព្រមទាំងប្រាក់កម្ចី ជួយសាងសង់ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ផ្លូវថ្នល់ ស្ពាន។ល ។ ប៉ុន្តែ ក្នុងចំណោមការជួយរបស់ជប៉ុនទាំងនេះ គឺហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធស្ពាន មានភាពលេចធ្លោរជាងគេ។ គិតមកដល់ពេលនេះ ជប៉ុន បានជួយសាងសង់ស្ពាននៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជាចំនួន១០មកហើយ។ ស្ពានទាំងនេះ រួមមាន៖ ១/ ស្ពានជ្រោយចង្វារទី១៖ ស្ពានដែលជប៉ុនជួយសាងសង់ដំបូងបង្អស់នេះ មានប្រវែង៩៧០ម៉ែត្រ លាតសន្ធឹងកាត់លើទន្លេសាប រាជធានីភ្នំពេញ។ ស្ពានដែលមានឈ្មោះជាភាសាជប៉ុនថា “នីហុនបាស៊ី” នេះ សាងសង់ឡើងដំបូងនៅឆ្នាំ១៩៦៣។ នៅអំឡុងសង្គ្រាមស៊ីវិលក្នុងឆ្នាំ១៩៧២ ស្ពាននេះត្រូវបានគេបំផ្ទុះផ្នែកកណ្ដាលនៃស្ពាន ដើម្បីកុំឱ្យឆ្លងកាត់ដឹកស្បៀងចូលក្នុងរាជធានីភ្នំពេញបាន។ ដោយសារតែស្ពានជ្រោយចង្វាទី១នេះ ជាស្ពានដ៏មានសារៈសំខាន់តភ្ជាប់រាជធានីភ្នំពេញទៅកាន់បណ្ដានានាខេត្តភាគឦសាននៃប្រទេសកម្ពុជា ហើយជាស្ពាន មានអត្ថន័យជានិមិត្តរូបសម្រាប់កម្ពុជា-ជប៉ុនផង នៅឆ្នាំ១៩៩២ជប៉ុនបានជួសជុលតភ្ជាប់ស្ពានឡើងវិញ។ នៅឆ្នាំ១៩៩៤ ស្ពានជ្រោយចង្វាទី១ បានដំណើរការឡើងវិញរហូតមកដល់ឆ្នាំ ២០១៧ ទើបមានការជួសជុលឡើងវិញ ដោយសារតែស្ពាននេះមានអាយុកាលច្រើន។បន្ទាប់ពីជួសជុលរយៈពេលជាងមួយឆ្នាំ ក្នុងទំហំទឹកប្រាក់ចំនួន៣០លានដុល្លាដែលជាជំនួយឥតសំណងរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលជប៉ុន នៅពាក់កណ្ដាលខែមេសា ឆ្នាំ២០១៩ ស្ពានមិត្តភាពកម្ពុជា-ជប៉ុន បានសម្ពោធដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់ឡើងវិញ ដោយអាចប្រើប្រាស់បាន៥០ឆ្នាំទៅមុខ។ ២/ ស្ពានគីហ្សូណា៖ ស្ពាននេះ ឆ្លងកាត់ទន្លេមេគង្គមានប្រវែង១៥០០ម៉ែត្រ ស្ថិតនៅក្នុងខេត្តកំពង់ចាម សាងសង់ឡើងក្នុងឆ្នាំ២០០១ ជាជំនួយឥតសំណងរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលជប៉ុន ដោយចំណាយទឹកប្រាក់ចំនួន៥៦លានដុល្លាសហរដ្ឋអាមេរិក។ ទិដ្ឋភាពស្ពានគីហ្សូណានេះ គឺមាននៅផ្នែកខាងក្រោយចំកណ្ដាលនៃក្រដាសប្រាក់៥០០៛ ដែលបោះពុម្ពនៅឆ្នាំ ២០១៤។ ៣/ ស្ពានត្សឹបាសា ឬស្ពានអ្នកលឿង៖ ស្ពាននេះ តភ្ជាប់ខេត្តចំនួន៣ គឺខេត្តកណ្ដាល ព្រៃវែង និងខេត្តស្វាយរៀង។ ស្ពាននេះ ជាប់ចំណាត់ថ្នាក់ជាស្ពានដែលវែងជាងគេក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ពោល គឺមានប្រវែង ២ ២១៦ ម៉ែត្រ។ ទិដ្ឋភាពស្ពានដែលលាតសន្ធឹងកាត់ពីលើទន្លេមេគង្គនេះ ក៏មាននៅផ្ទៃខាងក្រោយចំហៀងខាងឆ្វេងក្រដាសប្រាក់ ៥០០៛ ដែលបោះពុម្ពឡើងនៅឆ្នាំ ២០១៤ដែរ។ ក្រោមការចំណាយថវិកាសាងសង់អស់ចំនួន១៣០លានដុល្លារដែលជាជំនួយឥតសំណងរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលជប៉ុន ស្ពានដែលមានប្រវែងវែង និងកម្ពស់ខ្ពស់នេះ អនុគ្រោះឱ្យកប៉ាល់ដឹកទំនិញ ដឹកភ្ញៀវទេសចរ អាចចេញ-ចូលដោយងាយស្រួល។ ស្ពាននេះ ត្រូវបានបើកការដ្ឋានសាងសង់នៅថ្ងៃទី១២ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០១១ និងបញ្ចប់ការសង់នៅថ្ងៃ១៥ ខែមីនា និងសម្ពោធនៅថ្ងៃទី៦ ខែមេសា ឆ្នាំ២០១៥ ក្រោមអធិបតីភាពសម្ដេចតេជោ ហ៊ុនសែន និងអនុរដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងដែនដីជប៉ុន។ ចំណែក ស្ពានចំនួន៥កន្លែងទៀត ស្ថិតនៅក្នុងខេត្តក្រចេះ តាមបណ្តោយផ្លូវជាតិលេខ៧៣។ ស្ពានទាំង៥នេះ គឺ៖ ៤/ ស្ពានព្រែកសណ្តាន់ ប្រវែង ៣៥ម៉ែត្រ។ ៥/ ស្ពានព្រែកឫស ប្រវែង ៦២ម៉ែត្រ។ ៦/ ស្ពានអន្លង់ឃ្លេ ប្រវែង ៤៨ម៉ែត្រ។ ៧/ ស្ពានព្រែកឆ្លូង ប្រវែង ១៤០ម៉ែត្រ។ ៨/ ស្ពានពាមទេរប្រវែង១៧៥ ម៉ែត្រ។ ដោយឡែក ស្ពានចំនួន២កន្លែងផ្សេងទៀត គឺស្ថិតនៅក្នុងខេត្តព្រៃវែង តាមបណ្តោយផ្លូវជាតិលេខ១១ គឺ៖ ៩/ ស្ពានបាបោងលេខ១ ប្រវែង ១០៥ម៉ែត្រ។ ១០/ និងស្ពានបាបោងលេខ ២ ប្រវែង ១០៥ម៉ែត្រ។
សាងសង់ស្ពាន
វិស័យសាធារណការ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
Pls Select Number to Call
×
(+855) (085) 92 90 90
(+855) (015) 92 90 90
(+855) (067) 92 90 90