ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រី
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រី
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រី
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
/
ព័ត៌មាន
[VAYO FM] - ការកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធសំខាន់ៗជាបន្តបន្ទាប់អាចឆ្លុះបញ្ចាំងពីទិដ្ឋភាពអ្វីខ្លះរបស់កម្ពុជា?
2023-02-01
ទៅកាន់ទំព័រចុះផ្សាយក្នុង VAYO FM
នារយៈពេលចុងក្រោយនេះ រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាបាននិងកំពុងបន្ដយ៉ាងសកម្មនូវការងារកសាងនិងស្ថាបនានូវហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធសំខាន់ៗ។ ជាអាទិ៍សមិទ្ធផលថ្មីបំផុតមួយដែលទើបលេចរូបរាងឡើង គឺផ្លូវល្បឿនលឿនពីរាជធានីភ្នំពេញទៅក្រុងព្រះសីហនុ រួមនឹងគម្រោងការកសាងស្ពានឆ្លងកាត់ទន្លេមួយចំនួនទាំងនៅក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ និងតាមបណ្ដាខេត្តនានា។ ជាមួយគ្នា រដ្ឋាភិបាលក៏គ្រោងនឹងបង្កើតផ្លូវរថភ្លើងល្បឿនលឿនពីរាជធានីភ្នំពេញដែលជាស្នូលសេដ្ឋកិច្ចទៅកាន់ក្រុងប៉ោយប៉ែត ខេត្តបន្ទាយមានជ័យដែលជាខេត្តជាប់ព្រំប្រទល់ប្រទេសថៃថែមទៀត សិក្សាគម្រោងកសាងផ្លូវល្បឿនលឿនភ្នំពេញ-បាវិត ភ្នំពេញ-សៀមរាប ហើយក៏គ្រោងនិងស្ថាបនានូវព្រែកជីកដែលគ្រោងជីកតភ្ជាប់ពីទន្លេបាសាក់ទៅកាន់សមុទ្រផងដែរ។ លោកបណ្ឌិត ហុង វណ្ណៈ អ្នកជំនាញសេដ្ឋកិច្ចនៃរាជបណ្ឌិត្យសភាកម្ពុជា លើកឡើងថា ការកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធសំខាន់ៗជាបន្តបន្ទាប់របស់រដ្ឋាភិបាល ពិតជាអាចឆ្លុះបញ្ចាំងពីភាពរីកចម្រើនរបស់កម្ពុជា ព្រោះបើគ្មានលទ្ធភាពទេ កម្ពុជានឹងមិនអាចគ្រោងក្នុងការកសាងស្ថាបនាហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធទាំងតូចទាំងធំនោះបានឡើយ។ លោកបណ្ឌិតលើកឡើងដូច្នេះ... លោកយង់ គឹមអេង ប្រធានមជ្ឍមណ្ឌលប្រជាពលរដ្ឋដើម្បីអភិវឌ្ឍន៍ យល់ថា ការអភិវឌ្ឍវិស័យហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធជាបន្ដបន្ទាប់នេះ ពិតជាបានបង្ហាញពីភាពរីកចម្រើនមួយរបស់កម្ពុជា ប៉ុន្តែមិនអាចនិយាយថា ការកសាងនូវរចនាសម្ព័ន្ធទាំងនោះបង្ហាញពីការរីកចម្រើនសេដ្ឋកិច្ចបាននោះទេ ព្រោះទាល់តែមើលទៅលើGDP ឬផលិតផលក្នុងស្រុកសរុប។ ម្យ៉ាងលោកថា ក្នុងចំណោមហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដែលរដ្ឋាភិបាលគ្រោងស្ថាបនាទាំងនោះ មិនដឹងថាតើអាចពាក់ព័ន្ធទៅនឹងការប្រើប្រាស់ថវិកាជាតិ ឬថវិកាកម្ចីពីបរទេសនោះទេ? ប៉ុន្តែយ៉ាងណាក៏ដោយលោកគាំទ្រចំពោះការកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធទាំងនេះ។ យ៉ាងណាមិញលោក ផៃ ស៊ីផាន អ្នកនាំពាក្យរាជរដ្ឋាភិបាល បានឱ្យដឹងថា ការកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធគឺជាយុទ្ធសាស្ត្ររបស់រាជរដ្ឋាភិបាលក្នុងការបង្កើត និងពង្រឹងសេដ្ឋកិច្ចជាតិ ជាពិសេសនៅបន្ទាប់ពីកម្ពុជាងើបចេញពីវិបត្តិជំងឺកូវីដ-១៩។ មិនតែប៉ុណ្ណោះលោកថា រដ្ឋាភិបាលក៏បាននិងកំពុងកសាងនូវភាពធន់ដើម្បីឆ្លើយតបជាមួយនិងការប៉ះពាល់ពីវិបត្តិសង្គ្រាមរុស្ស៊ី-អ៊ុយក្រែន និងវិបត្តិពាណិជ្ជកម្មរវាងប្រទេសមួយចំនួន។ ដូច្នេះក្រៅពីការបន្ថែមក្នុងការរកទីផ្សារថ្មីសម្រាប់ការនាំចេញផលិតផលកសិកម្ម ឬផលិតផលឧស្សាហកម្មកាត់ដេរ គឺរដ្ឋាភិបាលនឹងបង្កើនបណ្ដាញផ្ទៃក្នុងដើម្បីតភ្ជាប់ចរន្តក្នុងស្រុកទៅនឹងថ្នាក់តំបន់បន្ថែមទៀត។ អ្នកនាំពាក្យរាជរដ្ឋាភិបាលដដែលអះអាងថា កសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធសំខាន់ៗជាបន្តបន្ទាប់នេះ ពិតជាអាចឆ្លុះបញ្ចាំងនិងបង្ហាញយ៉ាងច្បាស់បំផុតពីភាពរីកចម្រើនរបស់កម្ពុជា ប៉ុន្តែក្រៅពីហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធរដ្ឋាភិបាលក៏បានយកធនធានមនុស្សជាអាទិភាពក្នុងការអភិវឌ្ឍប្រទេស។ សូមស្ដាប់ការលើកឡើង... គួរជម្រាបថា បច្ចុប្បន្នហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធធំៗដែលកម្ពុជាសម្រេចបានរួមមានដូចជា ផ្លូវល្បឿនលឿនពីរាជធានីភ្នំពេញទៅកាន់ខេត្តព្រះសីហនុ ស្ពានឆ្លងកាត់ទន្លេមេគង្គក្នុងខេត្តក្រចេះ និងស្ពានឆ្លងកាត់ទន្លេមួយចំនួនទៀតនៅក្នុងរាជធានីភ្នំពេញកំពុងសាងសង់។ ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធទាំងនេះសុទ្ធសឹងត្រូវចំណាយថវិការហូតដល់ខ្ទង់រាប់លានដុល្លារដើម្បីសាងសង់ឡើង ហើយក្នុងនោះបានប្រើប្រាស់ទាំងថវិកាជាតិ និងថវិកាជំនួយ ក៏ដូចជាកម្ចីពីបណ្ដាប្រទេសដៃគូមួយចំនួន ជាពិសេសប្រទេសចិនដែលកម្ពុជាចាត់ទុកថាជាមហាមិត្តដែកថែប៕
វិស័យហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ថាមពល និងដឹកជញ្ជូន
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
Pls Select Number to Call
×
(+855) (085) 92 90 90
(+855) (015) 92 90 90
(+855) (067) 92 90 90