ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រី
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រី
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រី
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
/
ព័ត៌មាន
[RFA Khmer] - សហគមន៍ផ្លូវរថភ្លើងស្នើសុំអាជ្ញាធរផ្ដល់ទីតាំងរស់នៅថ្មីក្នុងក្រុងភ្នំពេញ
2021-10-11
ទៅកាន់ទំព័រចុះផ្សាយក្នុង RFA Khmer
ក្រុមប្រជាពលរដ្ឋ ៣០ គ្រួសារ រស់នៅតាមបណ្ដោយផ្លូវរថភ្លើង ក្នុងសង្កាត់ទឹកល្អក់១ និងសង្កាត់បឹងកក២ ស្វែងរកដំណោះស្រាយពីអាជ្ញាធរខណ្ឌទួលគោកជាថ្មី ក្រោយពីមានការដោះដូរតំណែងអភិបាលខណ្ឌ កាលពីពេលថ្មីៗនេះ។ ពលរដ្ឋដែលនឹងរងការបណ្ដេញចេញនៅពេលខាងមុខ ដោយសារគម្រោងអភិវឌ្ឍន៍ផ្លូវបេតុងរបស់រដ្ឋ ស្នើសុំអាជ្ញាធរដោះដូរដីឲ្យពួកគាត់ទៅរស់នៅទីតាំងថ្មី នៅម្ដុំក្រោយវត្តទួលសន្តិវ័ន ក្នុងខណ្ឌឫស្សីកែវ ដើម្បីអាចប្រកបរបរចិញ្ចឹមជីវិតបានដូចសព្វថ្ងៃ។ តំណាងពលរដ្ឋម្នាក់ក្នុងចំណោម ៥នាក់ គឺលោកស្រី ហ៊ុយ សាឃឿន ប្រាប់វិទ្យុអាស៊ីសេរី នៅថ្ងៃទី១១ ខែតុលាថា ខាងអាជ្ញាធរខណ្ឌទួលគោកនៅតែប្រកាន់ដំណោះស្រាយដដែលជូនពលរដ្ឋ គឺឲ្យពួកគាត់ផ្លាស់ទៅរស់នៅតាំងថ្មី ដែលមានចម្ងាយប្រមាណពី ២០ ទៅ ៣០គីឡូម៉ែត្រ ពីទីក្រុងភ្នំពេញ ដោយសារមិនមានដីនៅទីតាំងផ្សេងក្នុងទីក្រុងភ្នំពេញ ដោះដូរឲ្យពលរដ្ឋទេ។ លោកស្រីឲ្យដឹងថា ទីតាំងថ្មី២កន្លែងដែលអាជ្ញាធរផ្ដល់ឲ្យពលរដ្ឋ ជំនួសការបាត់បងផ្ទះសម្បែងនោះ មាន១កន្លែង គឺនៅសង្កាត់គោកខ្សាច់ ក្នុងខណ្ឌកំបូល និង១កន្លែងទៀតនៅតំបន់ សេវិន.អ៊ែន.ជី (7NG) ក្នុងស្រុកវិហារសួគ៌ ខេត្តកណ្ដាល។ លោកស្រីបន្តថា ការរុញឲ្យពលរដ្ឋទៅនៅទីតាំងនោះ ហាក់ដូចជាសម្លាប់ពួកគាត់ទាំងរស់ ព្រោះថាសព្វថ្ងៃនេះ អ្នកភូមិភាគច្រើនប្រកបរបរចិញ្ចឹមជីវិតមួយថ្ងៃគឺសម្រាប់មួយថ្ងៃ ដោយមានអ្នកខ្លះដើររើសអេតចាយ រុញរទេះលក់លៀសហាល រត់ម៉ូតូឌុប និងដើរលក់នំជាដើម។ តំណាងពលរដ្ឋដែលរស់នៅតំបន់នេះជាង ៣០ឆ្នាំបញ្ជាក់ថា អ្នកភូមិមិនបដិសេធនឹងការអភិវឌ្ឍរបស់រដ្ឋាភិបាលនោះទេ ប៉ុន្តែពួកគាត់ស្នើសុំអាជ្ញាធរជួយសម្រួលផ្ដល់ទីតាំងថ្មីនៅក្នុងទីក្រុង ដើម្បីឲ្យពួកគាត់អាចប្រកបរបរចិញ្ចឹមជីវិតប្រចាំថ្ងៃបានដូចដើម ហើយងាយស្រួលដល់ការសិក្សារបស់ក្មេងៗ៖ «គោលដៅ ដោយសារប្រជាពលរដ្ឋគាត់ដឹងថា នៅក្រោយទួលអស់លោកហ្នឹង មានដីទូលាយធំ ដីដល់៤គីឡូកន្លះ។ នៅដូចជាជាង១ពាន់គ្រួសារជាង។ ហើយដីក៏នៅទំនេរដែរ ហើយប្រជាពលរដ្ឋទទូចចង់បាននៅទីហ្នឹង ច្រើនជាងគេ។ កាលណាគាត់បានទីហ្នឹងហើយ គាត់ពេញចិត្តហើយ ព្រោះបងប្អូនមួយណា អ្នកភូមិ១៧ និង១៦ អ្នកណាក៏ចង់បានអ៊ីចឹងដែរ។ គាត់អត់អត់ចង់ចេញឆ្ងាយពីកន្លែងដែលគាត់ធ្លាប់រស់នៅរកស៊ីអ៊ីចឹង»។ វិទ្យុអាស៊ីសេរីមិនអាចសុំការបំភ្លឺរឿងនេះ ពីអភិបាលខណ្ឌទួលគោកលោក ជា ពិសី បានទេ ដោយលោកប្រាប់ថា ជាប់រវល់ប្រជុំ។ ទាក់ទងនឹងរឿងនេះ អ្នកសម្របសម្រួលគម្រោងធុរកិច្ច និងសិទ្ធិមនុស្សរបស់មជ្ឈមណ្ឌលសិទ្ធិមនុស្សកម្ពុជាលោក វណ្ណ សូផាត សង្កេតឃើញថា អាជ្ញាធរ ហាក់មិនសូវយកចិត្តទុកដាក់អំពីផលប៉ះពាល់ដល់ផ្ទះសម្បែង និងមុខរបរចិញ្ចឹមគ្រួសាររបស់ពលរដ្ឋ ក្រៅពីផ្ដល់ជម្រើសឲ្យទៅរស់នៅទីតាំងថ្មី ឬផ្ដល់ជាសំណងសាច់ប្រាក់ជាថ្នូរនឹងការចាកចេញ។ លោកបន្តថា ការផ្ដល់ដំណោះស្រាយរបស់អាជ្ញាធរខណ្ឌឲ្យពលរដ្ឋនៅម្ដុំផ្លូវរត់ភ្លើង ទៅរស់នៅទីតាំងថ្មី គឺស្រដៀងគ្នាទៅនឹងពលរដ្ឋរស់នៅតំបន់ដីក្រហម បុរីកីឡា និងបឹងកក់ ដែលត្រូវបានអាជ្ញាធរបណ្ដេញចេញឲ្យទៅនៅតំបន់ជាយក្រុង។ លោកយល់ថា អាជ្ញាធររដ្ឋគួរផ្ដល់គោលនយោបាយដោះស្រាយជូនពលរដ្ឋឲ្យល្អប្រសើរជាងនេះ ដើម្បីលើកកម្ពស់ជីវភាព និងសិទ្ធិរស់នៅជាមូលដ្ឋានរបស់ពលរដ្ឋ ដូចដែលមានចែងក្នុងរដ្ឋធម្មនុញ្ញ និងកតិកាសញ្ញាអន្តរជាតិស្ដីពីសិទ្ធិមនុស្ស៖ «ភាគច្រើនប្រជាពលរដ្ឋហ្នឹង គាត់ស៊ាំនឹងការងារធ្វើការនៅភ្នំពេញ ហើយបើទៅ គាត់ក៏គ្មានស្រែចម្ការធ្វើអីដែរ។ ជាតំបន់ដែលពុំមានសេដ្ឋកិច្ចលូតលាស់ ទប់នឹងជីវភាពគ្រួសារគាត់បានទេ ហើយពេលកូវីដ១៩នេះទៀតមិនគួរធ្វើការរុះរើឲ្យគាត់ទៅរខេករខាកនៅតាមទីជនបទ ឬមួយធ្វើឲ្យប៉ះពាល់ផ្ទះសម្បែងរបស់គាត់ ដែលប្រឈមនឹងការចម្លងកូវីដ១៩ទេ»។ សាលារាជធានីភ្នំពេញអភិវឌ្ឍផ្លូវបេតុងមួយខ្សែតាមបណ្ដោយផ្លូវរថភ្លើង ដែលមានទទឹង១២ម៉ែត្រ និងមានដាក់ប្រព័ន្ធលូ។ ការអភិវឌ្ឍនេះ ធ្វើឲ្យប៉ះពាល់ប្រជាពលរដ្ឋជាច្រើនគ្រួសារដែលរស់នៅតាមបណ្ដោយផ្លូវរថភ្លើង ចាប់ពីខណ្ឌទួលគោករហូតដល់ខណ្ឌដូនពេញ និងខណ្ឌឫស្សីកែវ។ កាលពីឆ្នាំ២០២០ របាយការណ៍មួយរបស់អង្គការសមាគមធាងត្នោត ស្ដីពីការបណ្ដេញចេញ និងការដោះដូរទីតាំង បង្ហាញថា ចាប់តាំងពីឆ្នាំ១៩៨០មកមានសហគមន៍ជាង៥០ ឬស្មើនឹងប្រជាពលរដ្ឋជាង៤ម៉ឺននាក់ (៤០.០០០) រងការបណ្ដេញចេញពីលំនៅឋាន ដែលភាគច្រើនមិនទទួលបានសំណងណាមួយសមរម្យនោះឡើយ។ អង្គការសង្គមស៊ីវិល ដែលឃ្លាំមើលសិទ្ធិមនុស្ស និងសិទ្ធិលំនៅឋាន ស្នើរដ្ឋាភិបាលឱ្យធ្វើការអភិវឌ្ឍ ដោយឈរលើគោលការណ៍គោរពសិទ្ធិមនុស្សដូចមានចែងក្នុងច្បាប់ជាតិនិងអន្តរជាតិ ហើយផ្ដល់ដំណោះស្រាយប្រកបដោយតម្លាភាព យុត្តិធម៌ និងសំណងដែលអាចទទួលយកបានដល់ប្រជាពលរដ្ឋដែលរងផលប៉ះពាល់ពីការអភិវឌ្ឍនោះ៕
ផ្លូវរថភ្លើង
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
Pls Select Number to Call
×
(+855) (085) 92 90 90
(+855) (015) 92 90 90
(+855) (067) 92 90 90