ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមទេសរដ្ឋមន្ត្រី
សារទេសរដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមទេសរដ្ឋមន្ត្រី
សារទេសរដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមទេសរដ្ឋមន្ត្រី
សារទេសរដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
/
ព័ត៌មាន
[Phnom Penh Post] - ក្រសួងសាធារណការ និងក្រុមហ៊ុន ១ បង្កើតសាលាបើកបររថយន្តធុនធ្ងន់ និងទីលានប្រឡង
2020-11-18
ទៅកាន់ទំព័រចុះផ្សាយក្នុង Phnom Penh Post
ភ្នំពេញៈ ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនសហការជាមួយក្រុមហ៊ុនឯកជនមួយបង្កើតមជ្ឈមណ្ឌលបណ្តុះបណ្តាលជំនាញបើកបររថយន្តធុនធ្ងន់ និងទីលានប្រឡងថ្មីមួយស្ថិតនៅតំបន់ច្រាំងចំរេះ ត្រង់ចំណុចគីឡូម៉ែត្រលេខ ១៥ នៃរាជធានីភ្នំពេញនៅលើផ្ទៃដី ១ ហិកតា ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងកង្វះខាតអ្នកជំនាញបើកបរ និងកាត់បន្ថយគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍បង្កឡើងដោយរថយន្តធុនធ្ងន់នៅក្នុងប្រទេស។ លោក ឈួន វន់ អគ្គនាយកនៃអគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោករបស់ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនប្រាប់ ភ្នំពេញ ប៉ុស្តិ៍ ពីម្សិលមិញថា កន្លងមកក្រសួងក៏មានមជ្ឈមណ្ឌលបណ្តុះបណ្តាលជំនាញបើកបររថយន្តធុនធ្ងន់នេះដែរ ប៉ុន្តែត្រូវបានបិទទៅវិញជាច្រើនឆ្នាំមកហើយ។ បន្ទាប់មកក្រសួងក៏បានសម្រេចបង្កើតឱ្យមានមជ្ឈមណ្ឌលនេះឡើងវិញស្ថិតនៅក្រោមការគ្រប់គ្រងរបស់អគ្គនាយកដ្ឋានផ្លូវគោក ប៉ុន្តែវាតូចពេក។ លោកបន្តថា ដោយមើលឃើញពីស្ថានភាពបែបនេះក្រសួងក៏សហការជាមួយក្រុមហ៊ុនឯកជនឈ្មោះក្រុមហ៊ុនកាំត្រង់ស៊ីបមួយដែលជាក្រុមហ៊ុនសហការក្នុងការធ្វើស្លាកលេខរថយន្ត និងម៉ូតូ ដើម្បីបង្កើតឱ្យមានមជ្ឈមណ្ឌលបណ្តុះបណ្តាលជំនាញបើកបររថយន្តធុនធ្ងន់នេះឡើងវិញ ដែលជាមជ្ឈមណ្ឌលរបស់រដ្ឋ ហើយមានតែ ១ គត់នៅកម្ពុជា។ លោកថ្លែងថា៖ «មជ្ឈមណ្ឌលនេះត្រូវបានបង្កើតឡើង ដើម្បីឱ្យមានស្តង់ដាមួយច្បាស់លាស់ ស្របតាមស្តង់ដាអន្តរជាតិ ដែលមានទីលានត្រឹមត្រូវ និងបណ្តុះបណ្តាលឱ្យមានគុណភាព និងជំនាញច្បាស់លាស់»។ បើតាមលោក ឈួន វន់ គឺនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះកម្ពុជាកំពុងមានការខ្វះខាតអ្នកបើកបររថយន្តធុនធ្ងន់ច្រើន ខណៈដែលរថយន្តធុនធ្ងន់បានចុះបញ្ជីនៅក្រសួងមានចំនួនជាង ៣០ ម៉ឺនគ្រឿង ហើយអ្នកដែលមានបណ្ណបើកបររថយន្តធុនធ្ងន់នេះមានត្រឹមតែ ១៨ ម៉ឺនបណ្ណ។ បើធៀបនឹងអ្នកកាន់បណ្ណបើកបររថយន្តធុនតូចមានប្រមាណជា ៧០ ទៅ ៨០ ម៉ឺនគ្រឿង ខណៈអ្នកមានបណ្ណបើកបរចំនួនជាង ១ លានបណ្ណ។ លោកថា ជាធម្មតាបណ្ណបើកបរគួរតែមានច្រើនជាងចំនួនរថយន្ត ដែលត្រូវចុះបញ្ជី។ តែផ្ទុយទៅវិញឡានធំមានចំនួនតិចជាងទៅវិញ ខណៈសាលាសម្រាប់បង្រៀនបើកបររថយន្តធុនធំមិនសូវមានទៀត ទើបត្រូវបង្កើតសាលាឱ្យមានឡើង។ ការសាងសង់មជ្ឈមណ្ឌលនេះបើតាមលោក ឈួន វន់ គឺ មកដល់ពេលនេះ សម្រេចបានប្រមាណ ៩០ ភាគរយហើយដែលគ្រោងនឹងដាក់ឱ្យដំណើរការជាផ្លូវការនៅដើមឆ្នាំក្រោយនេះ។ ក្រសួងរំពឹងថាមជ្ឈមណ្ឌលនេះនឹងចូលរួមចំណែកក្នុងការកាត់បន្ថយគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ពីអ្នកបើកបររថយន្តធុនធ្ងន់ អ្នកដែលបើកបរទាំងអស់មានបណ្ណ និងជំនាញច្បាស់លាស់ ដែលអាចផ្តល់សុវត្ថិភាពខ្ពស់សម្រាប់ប្រទេសកម្ពុជា។ លោក ឆឹម ចំណាន ប្រធានសមាគមដឹកជញ្ជូនអ្នកដំណើរផ្លូវគោកកម្ពុជា គាំទ្រចំពោះក្រសួងដែលបង្កើតឱ្យមានមជ្ឈមណ្ឌលជំនាញបើកបរនេះឡើង និងតបតាមសំណើរបស់សមាគមដែលចង់ឱ្យមានមជ្ឈមណ្ឌលប្រភេទនេះតាំងពីយូរឆ្នាំមកហើយ។ ព្រោះក្រុមហ៊ុនត្រូវការអ្នកបើកបរដែលមានជំនាញច្បាស់ និងយល់ដឹងពីច្បាប់ចរាចរណ៍។ ព្រោះកន្លងមកអ្នកបើកបរស្ទើរតែទាំងអស់ចេះបើកបរតាមគ្នា ដែលជាបញ្ហាធំបង្កឱ្យមានគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ និងមិនមានការគោរពច្បាប់ចរាចរណ៍ឱ្យបានត្រឹមត្រូវ។ លោកថ្លែងថា៖ «អ្នកបើកបររថយន្តធុនធំភាគច្រើន គឺមិនចេះ និងមិនយល់ដឹង ពីច្បាប់ ហើយពួកគាត់បានពែកមី [បណ្ណបើកបរ] មកក្នុងរូបភាពមិនប្រក្រតី និងរៀនតពីគ្នា ហើយអ្វីដែលសំខាន់មួយទៀត គឺកម្ពុជាមានការខ្វះខាតអ្នកបើកបរ។ ដូច្នេះហើយបានជាខាងក្រុមហ៊ុនចេះតែយកមកធ្វើការឱ្យតែមានបណ្ណបើកបរស្របទៅតាមអ្វីដែលរដ្ឋមានតម្រូវការ»។ បើតាមលោក ឆឹម ចំណាន ក្រសួងបង្កើតឱ្យមានមជ្ឈមណ្ឌលបណ្តុះបណ្តាល ជំនាញបើកបររថយន្តធុនធ្ងន់នេះឡើង ស្របតាមគោលដៅឱ្យតែអ្នកបើកបរចេញពីមជ្ឈមណ្ឌលនេះ ទាំងសមាគម និងក្រុមហ៊ុនលែងខ្វាយខ្វល់ហើយ និងទាន់ពេលវេលា។ ព្រោះតម្រូវការអ្នកបើកបរនៅក្នុងប្រទេសកាន់តែមានកំណើនខ្ពស់ពី ១ ឆ្នាំទៅ ១ ឆ្នាំ។ ចំណែកលោក សុខ ឈាង ប្រធានសមាគមដឹកជញ្ជូនទំនិញផ្លូវគោកកម្ពុជាក៏គាំទ្រ ចំពោះការបង្កើតឱ្យមានមជ្ឈមណ្ឌលនេះ។ ព្រោះសមាគមរបស់លោកបានស្នើសុំជាច្រើនឆ្នាំមកហើយ ខណៈកម្ពុជាកំពុងខ្វះខាតអ្នកបើកបររថយន្តធុនធ្ងន់នេះ។ លោកថ្លែងថា៖ «អ្នកបើកបររថយន្តមានច្រើនណាស់ ប៉ុន្តែសម្រាប់អ្នកដែលមានជំនាញបើកបរ និងយល់ដឹងពីច្បាប់ចរាចរណ៍តាមប្រភេទបណ្ណបើកបរមិនសូវមាននោះទេ។ បើទោះបីមានក៏មានតែអ្នកទទួលបានបណ្ណបើកបរក្លែងក្លាយ ដោយមិនបានឆ្លងកាត់សាលាបើកបរច្បាស់លាស់ និងត្រឹមត្រូវ»៕
ផ្លូវជាតិលេខ៥
មជ្ឈមណ្ឌលបណ្តុះបណ្តាលអ្នកបើកបររថយន្តធុនធ្ងន់
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
Pls Select Number to Call
×
(+855) (085) 92 90 90
(+855) (015) 92 90 90
(+855) (067) 92 90 90