ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
សាររដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
/
ព័ត៌មាន
[Khmer times] - កម្ពុជាអភិវឌ្ឍបណ្តាញភ័ស្តុភាររបស់ខ្លួនក្នុងការស្វាគមន៏កិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីមួយចំនួន
2021-02-09
ទៅកាន់ទំព័រចុះផ្សាយក្នុង Khmer times
ខណៈដែលកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីចំនួន ៥ ស្ថិតនៅក្នុងការពិចារណានៅឆ្នាំនេះ ប្រទេសកម្ពុជាកំពុងអភិវឌ្ឍបណ្តាញភ័ស្តុភាររបស់ខ្លួនក្នុងការស្វាគមន៏កិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីទាំងនេះ។ ទាក់ទងនឹងករណីនេះ លោកនាយករដ្ឋមន្រ្តីកាលពីខែមុនបានយល់ព្រមក្នុងការអភិវឌ្ឍច្រកទ្វារអន្តរជាតិស្ទឹងបត់ បាវិត និងប៉ោយប៉ែត។ លោកស្រី សន សុភាវត្តី ប្រធាននាយកដ្ឋានអង្កេត និងបូកសរុប នៃអគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្មនៃក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនបានមានប្រសាសន៍ថាសម្រាប់ច្រកទ្វារអន្តរជាតិបាវិតជាមួយប្រទេសវៀតណាម ផ្លូវនឹងត្រូវពង្រីកពីចំនួន ៤ គន្លង ទៅកាន់ ៦ គន្លងក្នុងរយៈពេល ៦ ខែ ខណៈដែលច្រកទ្វារអន្តរជាតិប៉ោយប៉ែតនឹងពង្រីកពី ២ គន្លង ទៅកាន់ ៤ គន្លង។ លោកស្រីថា៖ «យើងដឹងថាឡានដឹកទំនិញត្រូវរង់ចាំក្នុងរយៈពេលច្រើនថ្ងៃដើម្បីឆ្លងកាត់ព្រំដែន ជាពិសេសនៅច្រកអន្តរជាតិបាវិត»។ លោកស្រីបានបន្ថែមថាផ្លូវល្បឿនលឿនពីភ្នំពេញទៅក្រុងព្រះសីហនុបច្ចុប្បន្នបានបញ្ចប់ ៣៥ ភាគរយហើយ ដែលគ្រោងនឹងបញ្ចប់នៅខែសីហាឆ្នាំ ២០២២។ លោកស្រីថា៖ «ផ្លូវនេះគឺជាផ្លូវយុទ្ធសាស្ត្រមួយក្នុងការកែលំអភ័ស្តុភាររបស់ប្រទេសជាតិ ខណៈដែលផ្លូវនេះតភ្ជាប់ជាមួយតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសក្រុងព្រះសីហនុ ហើយនឹងអនុញ្ញាតឱ្យមានការចូលទៅកាន់រាជធានីភ្នំពេញនិងក្រុងបាវិតកាន់តែច្រើន»។ លោកស្រីបន្តថាក្រុមការងារមួយក៏ត្រូវបានបង្កើតឡើងផងដែរដើម្បីស្វែងរកទីតាំងផ្លូវថ្មីពីភ្នំពេញទៅបាវិត ខណៈដែលមជ្ឈមណ្ឌលភស្តុភារកម្មនៅភ្នំពេញនិងព្រះសីហនុស្ថិតនៅក្រោមការសិក្សា។ មជ្ឈមណ្ឌលភស្តុភារកម្មភ្នំពេញបានកើតឡើងជាបណ្តើរៗ ខណៈដែលកិច្ចព្រមព្រៀងនឹងត្រូវចុះហត្ថលេខានៅ ២ សប្តាហ៍ក្រោយ។ បច្ចុប្បន្ន ទីតាំងសមរម្យសម្រាប់មជ្ឈមណ្ឌលភស្តុភារកម្មក្រុងព្រះសីហនុកំពុងស្ថិតនៅក្រោមការពិនិត្យជាមួយក្រុមហ៊ុនសិង្ហបុរីដែលកំពុងសិក្សាពីរបៀបភ្ជាប់បណ្តាញដឹកជញ្ចូនជាមួយផ្លូវសេដ្ឋកិច្ចពិសេសនិងតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសក្រុងព្រះសីហនុនាពេលខាងមុខនេះ។ ជាមួយគ្នានេះផងដែរ កំពង់ផែស្វយ័តភ្នំពេញនិងខេត្តព្រះសីហនុក៏ត្រូវបានកំណត់ក្នុងការអភិវឌ្ឍបន្ថែមទៀតផងដែរ។ កំពង់ផែស្វយ័តក្រុងព្រះសីហនុបច្ចុប្បន្នមានជម្រៅ ២០,៥ ម៉ែត្រនិងអាចផ្ទុកបាន កុងតឺន័រ (TEU) ទំហំ ២០ ហ្វីត ចំនួន ២០០០។ TEU គឺជាការវាស់វែងស្តង់ដារសម្រាប់សមត្ថភាពដឹកជញ្ជូនក្នុងឧស្សាហកម្ម។ ការស្ថាបនាកំពង់ផែក្រុងព្រះសីហនុថ្មីគ្រោងនឹងបញ្ចប់នៅឆ្នាំ ២០២៥ ខាងមុខ។ នៅពេលដែលបញ្ចប់ កំពង់ផែនេះនឹងអាចទទួលបានកុងតឺន័រ (TEU) ទំហំ ២០ ហ្វីតចំនួប ៥០០០ ហើយនឹងមានជម្រៅ ៤០,៥ ម៉ែត្រ។ ខណៈពេលដែលកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីទ្វេភាគីជាមួយចិនគឺជាកិច្ចព្រមព្រៀងតែមួយគត់ដែលបានចុះហត្ថលេខា កិច្ចព្រមព្រៀងភាពជាដៃគូសេដ្ឋកិច្ចគ្រប់ជ្រុងជ្រោយតំបន់ និងកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីជាមួយកូរ៉េខាងត្បូង រួមជាមួយការពិភាក្សាពាណិជ្ជកម្មផ្សេងទៀតមានសារៈសំខាន់ដើម្បីជំរុញសមត្ថភាពដឹកជញ្ជូននៅកម្ពុជា។ សន្ទស្សន៍លទ្ធផលការងារភស្តុភារ (Logistics Performance Index) របស់ធនាគារពិភពលោកបានផ្តល់ពិន្ទុដល់ប្រទេសកម្ពុជាចំនួន ២,៨ ក្នុងឆ្នាំ ២០១៨ ដែលជាចំណាត់ថ្នាក់ទាបជាងតំបន់អាស៊ីបូព៌ានិងប៉ាស៊ីហ្វិកដទៃទៀត។ ទិន្ន័យរបស់ភ្នាក់ងារសហប្រតិបត្តិការអន្តរជាតិជប៉ុន (JICA) បានរកឃើញថាប្រទេសកម្ពុជាមានតម្លៃនៃការដឹកជញ្ចូនខ្ពស់បើប្រៀបធៀបជាមួយប្រទេសថៃនិងវៀតណាម។ ភ្នាក់ងារដដែលបន្តថា៖ «តាមរយៈចក្ខុវិស័យហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ពិន្ទុមធ្យមរបស់កម្ពុជាគឺតិចជាងមធ្យមភាគនីមួយៗ ហើយហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធរបស់ខ្លួនត្រូវបានចាត់ទុកថាទាប ហើយត្រូវការការកែលម្អបន្ថែមទៀតដើម្បីឆ្លើយតបនឹងតម្រូវការបច្ចុប្បន្ននិងអនាគត»៕
មជ្ឈមណ្ឌលភស្តុភារកម្មភ្នំពេញ
ផ្លូវល្បឿនលឿនភ្នំពេញ-ព្រះសីហនុ
កំពង់ផែស្វយ័តព្រះសីហនុ
វិស័យភស្តុភារកម្ម
JICA
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
Pls Select Number to Call
×
(+855) (085) 92 90 90
(+855) (015) 92 90 90
(+855) (067) 92 90 90