Home
About Us
Mission and Vision
The Minister
Message From Minister
Organization Chart
Public Services
Vehicle Registration
Technical Inspection
Driver's License
Railway Services
Water Taxi
Transport Licensing
Public Works
Expressways
Expressways
WASSIP
Sewage systems
Sewage systems
WASSIP
Road infrastructure
Road infrastructure
WASSIP
Official Documents
Laws
Royal Decree
Sub-Decree
Prakas
Decision
Instruction
Announcements
International Project
Order
Policy
Agreement & MOU
Other
Contact Us
Cabinet of Minister and Advisors
General Department of Land Transport
General Department of Administration and Finance
General Department of Planning and Policy
General Department of Techniques
TECHO SEN Institute of Public Works and Transport
General Department of Public Works
General Department of Sewerage and Wastewater Management
General Department of Waterway and Maritime Transport, and Ports
General Department of Logistics
General Inspectorate
Department Internal Audit
Department of Railway
General Department of Technology and Public Relations
Procurement Unit
MPWT PUBLIC SERVICE CENTER
Municipal and Provincial Department of Public Works and Transport
News
Frequently Asked Questions
EN
ខ្មែរ
Home
About Us
Mission and Vision
The Minister
Message From Minister
Organization Chart
Public Services
Vehicle Registration
Technical Inspection
Driver's License
Railway Services
Water Taxi
Transport Licensing
Public Works
Expressways
Expressways
WASSIP
Sewage systems
Sewage systems
WASSIP
Road infrastructure
Road infrastructure
WASSIP
Official Documents
Laws
Royal Decree
Sub-Decree
Prakas
Decision
Instruction
Announcements
International Project
Order
Policy
Agreement & MOU
Other
Contact Us
Cabinet of Minister and Advisors
General Department of Land Transport
General Department of Administration and Finance
General Department of Planning and Policy
General Department of Techniques
TECHO SEN Institute of Public Works and Transport
General Department of Public Works
General Department of Sewerage and Wastewater Management
General Department of Waterway and Maritime Transport, and Ports
General Department of Logistics
General Inspectorate
Department Internal Audit
Department of Railway
General Department of Technology and Public Relations
Procurement Unit
MPWT PUBLIC SERVICE CENTER
Municipal and Provincial Department of Public Works and Transport
News
Frequently Asked Questions
EN
ខ្មែរ
Home
About Us
Mission and Vision
The Minister
Message From Minister
Organization Chart
Public Services
Vehicle Registration
Technical Inspection
Driver's License
Railway Services
Water Taxi
Transport Licensing
Public Works
Expressways
Expressways
WASSIP
Sewage systems
Sewage systems
WASSIP
Road infrastructure
Road infrastructure
WASSIP
Official Documents
Laws
Royal Decree
Sub-Decree
Prakas
Decision
Instruction
Announcements
International Project
Order
Policy
Agreement & MOU
Other
Contact Us
Cabinet of Minister and Advisors
General Department of Land Transport
General Department of Administration and Finance
General Department of Planning and Policy
General Department of Techniques
TECHO SEN Institute of Public Works and Transport
General Department of Public Works
General Department of Sewerage and Wastewater Management
General Department of Waterway and Maritime Transport, and Ports
General Department of Logistics
General Inspectorate
Department Internal Audit
Department of Railway
General Department of Technology and Public Relations
Procurement Unit
MPWT PUBLIC SERVICE CENTER
Municipal and Provincial Department of Public Works and Transport
News
Frequently Asked Questions
EN
ខ្មែរ
Home
/
News
[Phnom Penh Post] - លោកនាយករដ្ឋមន្ត្រី៖ ការកសាងស្ពានអាកាសឫស្សីកែវ គឺចាំបាច់ដើម្បីបញ្ចៀសចរាចរណ៍
2022-02-01
Go to the website published Phnom Penh Post
ភ្នំពេញៈ លោកនាយករដ្ឋមន្ត្រី ហ៊ុន សែន ថ្លែងនៅក្នុងពិធីបើកការដ្ឋានសាងសង់ស្ពានអាកាសឫស្សីកែវនៅព្រឹកថ្ងៃទី ៣១ ខែមករាថា ការកសាងស្ពានអាកាសនេះ គឺជារឿងចាំបាច់ដើម្បីបញ្ចៀសចរាចរណ៍ នៅពេលស្ពានបេតុងអាមេខ្សែកាបឆ្លងកាត់ទន្លេសាបពីឫស្សីកែវទៅជ្រោយចង្វារត្រូវបានតភ្ជាប់។ លោកថ្លែងថា៖ «ការកសាងស្ពានអាកាសនៅទីនេះ គឺជាការចាំបាច់ដើម្បីបញ្ចៀសនូវចរាចរណ៍កកស្ទះ ព្រោះយើងមិនអាចធ្វើដំណើរកើតទេ នៅពេលស្ពានឆ្លងកាត់ពីខាងឫស្សីកែវទៅម្ខាងទៀតជ្រោយចង្វារត្រូវបានតភ្ជាប់ យើងមិនអាចធ្វើទៅរួចទេ ដូច្នេះជម្រើសដែលល្អបំផុត គឺការកសាងស្ពានអាកាសដើម្បីឱ្យផ្លូវនេះចរាចរធម្មតា ក៏ប៉ុន្តែផ្លូវឆ្លងទៅម្ខាងទៀតគឺឆ្លងទៅតាមស្ពានអាកាសនោះឯង»។ លោកលើកឡើងថា ការធ្វើដំណើរក្នុងពេលបច្ចុប្បន្ន គឺឆ្លងកាត់លើស្ពានដែកបណ្តោះអាសន្នក៏ប៉ុន្តែស្ពានបេតុងថ្មីដែលកំពុងធ្វើនេះអាចនឹងធ្វើរួចរាល់ក្នុងខែមីនា ឆ្នាំ ២០២៣ ខាងមុខ ហើយស្ពាននេះក៏ជាផ្នែកមួយបម្រើឱ្យការបើកស៊ីហ្គេមនៅក្នុងខែឧសភា ឆ្នាំ ២០២៣ ផងដែរ។ លោក ហ៊ុន សែន បានមានប្រសាសន៍ថា ទៅថ្ងៃអនាគតនឹងមានស្ពានអាកាសព្រែកព្នៅ និងព្រែកក្តាមជាបន្តបន្ទាប់ទៀត។ កម្ពុជាមានតម្រូវការនៃការតភ្ជាប់ទាំងការតភ្ជាប់ផ្ទៃក្នុងខ្លួនឯង ជាពិសេសនិងការតភ្ជាប់ជាមួយនឹងប្រទេសជិតខាង។ លោកថ្លែងថា៖ «ពាក្យដែលហៅថា ការតភ្ជាប់ទីនេះក៏អាចនិយាយបានថាជាការតភ្ជាប់រវាងត្រើយម្ខាងខាងកើត និងត្រើយម្ខាងខាងលិច គឺជាការតភ្ជាប់មួយដែលមុននេះយើងនិយមប្រើទូកដ ឬប្រើស្រឡាងដើម្បីឆ្លងកាត់»។ ជាមួយគ្នានេះ លោក ហ៊ុន សែន បានបង្ហាញពីមោទនភាពអំពីអាទិភាពនៃគោលនយោបាយរបស់លោកបានដាក់ចេញនៅឆ្នាំ ១៩៨៧ ដែលគិតមកដល់បច្ចុប្បន្នមានរយៈពេលជាង ៣០ ឆ្នាំ ប៉ុន្តែអាទិភាពនៃគោលនយោបាយសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍរបស់កម្ពុជានៅតែត្រឹមត្រូវ។ លោកបន្តថា៖ «វាអាចនឹងត្រឹមត្រូវរយៈពេល ២០ ឬ ៣០ ឆ្នាំទៀតឯណោះនោះគឺទឹក ផ្លូវ ភ្លើង មនុស្ស ឯចុងក្រោយនេះ យើងដូរមុំរបស់វាទៅជាមនុស្ស ទឹក ផ្លូវ ភ្លើង វិញ»។ លោក ឃួង ស្រេង អភិបាលរាជធានីភ្នំពេញបានឱ្យដឹងថា ស្ពានអាកាសឫស្សីកែវមានទីតាំងស្ថិតនៅតាមបណ្តោយផ្លូវជាតិលេខ ៥ ត្រង់ចំណុចប្រសព្វផ្លូវលេខ ៣៦ និងស្ពានបេតុងអាមេខ្សែកាប្លិ៍ឆ្លងកាត់ទន្លេសាបក្នុងភូមិសាស្ត្រសង្កាត់ឫស្សីកែវ ខណ្ឌឫស្សីកែវ រាជធានីភ្នំពេញ។ ក្រុមហ៊ុនដែលត្រូវអនុវត្តគម្រោងគឺក្រុមហ៊ុនវិនិយោគទុនអាណិកជនកម្ពុជា OCIC ដោយគ្រោងសាងសង់រយៈពេល ១៥ ខែ និងចំណាយថវិកា ៩ ៧១០ ៤៧៤ ដុល្លារសហរដ្ឋអាមេរិកដែលជាកញ្ចប់ថវិកាបានមកពីមូលនិធិកោះនរាហ៍។ លោកថ្លែងថា៖ «ស្ពាននេះនឹងក្លាយជាស្ពានអាកាសទី ៦ ក្រោមកិច្ចសហប្រតិបត្តិការរវាងរដ្ឋបាលរាជធានីភ្នំពេញ និងវិស័យឯកជន ស្របតាមអនុសាសន៍ និងចំណាត់ការដ៏ម៉ឺងម៉ាត់ក្នុងការស្ថាបនាហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ដែលបានដាក់ចេញដោយសម្តេចតេជោនាយករដ្ឋមន្ត្រី គឺការយកទីក្រុងចិញ្ចឹមទីក្រុង ឬយកស្លឹកត្នោតខ្ចប់ស្ករត្នោត»។ លោកបន្ថែមថា គម្រោងសាងសង់ស្ពានឫស្សីកែវនេះ និងសាងសង់ទួលស្ពានទំហំ ១៥,៨ ម៉ែត្រ បណ្តោយស្ពានប្រមាណជា ១៤៥ ម៉ែត្រ និងស្ថាបនាផ្លូវតភ្ជាប់ក្បាលស្ពានផ្នែកខាងជើងប្រវែង ១៥៧ ម៉ែត្រ និងផ្នែកខាងត្បូងប្រវែង ១៨១ ម៉ែត្រ សរុបមានប្រវែង ៤៨៣ ម៉ែត្រ។ គន្លងផ្លូវរត់ទួលស្ពានមានទទឹង ៣,២៥ ម៉ែត្រ បូកនឹង ៣,៥០ ម៉ែត្រ សម្រាប់ចរាចរទ្វេទិសបែងចែកជា ២ គន្លងរថយន្តទៅ និង ២ គន្លងរថយន្តមក ហើយនៅផ្នែកខាងក្រោមស្ពានអាកាសត្រូវស្ថាបនាពង្រីកទួលផ្លូវមានទទឹងទំហំលើសពី ៤,៥០ ម៉ែត្រ សងខាងផងដែរ។ បច្ចេកទេសនៃការសាងសង់ស្ពានគឺត្រូវខួងគ្រឹះជម្រៅ ៤៥ ម៉ែត្រ និងមានអង្កត់ផ្ចិតមុខកាត់ចំនួន ១,២ ម៉ែត្រទៅ ១,៤ ម៉ែត្រ គ្រោងធ្នឹមស្ពានត្រូវប្រើប្រាស់ដែកអក្សរ I ដែលមានកម្ពស់ ១,៤ ម៉ែត្រ និងសសរស្ពានត្រូវប្រើបំពង់ដែកដែលមានអង្កត់ផ្ចិត ទំហំ ១,៤ ម៉ែត្រ ចំនួន ២ ដើមរួមនឹងជើងតាងកម្ពស់ ១,៥ ម៉ែត្រ។ ចំពោះលក្ខណៈរូបវន្តនៃការសាងសង់ស្ពាននេះមានទម្រេលទទឹងស្ពាន ២ ភាគរយ ដែលកំណត់ល្បឿនយានយន្តបើកលើស្ពាន ៤០ គីឡូម៉ែត្រ ក្នុង ១ ម៉ោង និងមានកម្ពស់សុវត្ថិភាព ៥ ម៉ែត្រ សម្រាប់ធ្វើផ្លូវឆ្លងផ្នែកខាងក្រោមស្ពានអាកាស។ លោក ឃួង ស្រេង បញ្ជាក់ថា ក្រៅពីសំណង់ទួលស្ពាន និងផ្លូវតភ្ជាប់ក្បាលស្ពាន ក៏មានហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធមួយចំនួនដែលត្រូវបំពាក់ជាប់ក្នុងគម្រោងនេះ រួមមាន ការបំពាក់បង្គោលភ្លើងបំភ្លឺផ្លូវ ការបំពាក់ស្លាកសញ្ញាចរាចរណ៍ការលាបគំនូសចរាចរណ៍ ការរៀបចំបណ្តាញលូអមសងខាងផ្លូវ និងការកែសម្រួលចិញ្ចើមផ្លូវក្នុងតំបន់ការដ្ឋាន។ បើតាមលោក ឃួង ស្រេង យុទ្ធសាស្ត្រនៃការស្ថាបនាស្ពានអាកាសឫស្សីកែវ គឺទន្ទឹមគ្នាទៅនឹងគម្រោងសាងសង់ស្ពានបេតុងអាមេខ្សែកាប្លិ៍ឆ្លងកាត់ទន្លេសាប ដែលតភ្ជាប់ផ្លូវជាតិលេខ ៥ ទៅមកផ្លូវជាតិលេខ ៦ និងធ្វើឱ្យតំបន់នេះ និងជាពិសេសតំបន់អភិវឌ្ឍន៍ជ្រោយចង្វារកាន់តែមានសក្តានុពលក្នុងការអភិវឌ្ឍលើគ្រប់វិស័យ។ លោកថ្លែងថា៖ «ជាពិសេសរួមចំណែកយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការកែសម្រួលដល់ការធ្វើដំណើររបស់បងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋឆ្លងកាត់ទៅមកចេញចូលរាជធានី-ភ្នំពេញ បញ្ចៀសការកកស្ទះចរាចរណ៍រយៈពេលយូរ និងជាសរសៃឈាមយុទ្ធសាស្ត្រដ៏សំខាន់ដែលនាំមកនូវកំណើនសេដ្ឋកិច្ច និងការលើកកម្ពស់វិស័យទេសចរណ៍ទាំងនៅក្នុងក្របខ័ណ្ឌរាជធានី ក៏ដូចជាទូទាំងព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា»៕
អមដំណើរសម្ដេចអគ្គមហាសេនាបតីតេជោ ហ៊ុន សែន
វិស័យសាធារណការ
ស្ពានអាកាស
Vehicle Registration
Technical Inspection
Driver's License
Railway Services
Water Taxi
Transport Licensing
Pls Select Number to Call
×
(+855) (085) 92 90 90
(+855) (015) 92 90 90
(+855) (067) 92 90 90