ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមទេសរដ្ឋមន្ត្រី
សារទេសរដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមទេសរដ្ឋមន្ត្រី
សារទេសរដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមទេសរដ្ឋមន្ត្រី
សារទេសរដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
/
ព័ត៌មាន
[Phnom Penh Post] - គម្រោងអភិវឌ្ឍន៍ផ្លូវល្បឿនលឿនភ្នំពេញ-ប៉ោយប៉ែត ស្ថិតក្នុងដំណាក់កាលសិក្សា
2023-03-02
ទៅកាន់ទំព័រចុះផ្សាយក្នុង Phnom Penh Post
ភ្នំពេញៈ កម្ពុជាអាចមានផ្លូវល្បឿនលឿនទី៤ ដែលភ្ជាប់ពីរាជធានីភ្នំពេញទៅព្រំដែនប្រទេសថៃ (ច្រកទ្វារអន្តរជាតិក្រុងប៉ោយប៉ែត) នាពេលខាងមុខ ខណៈក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន ថ្មីៗនេះបានបើកភ្លើងបៃតងឱ្យក្រុមហ៊ុនមួយធ្វើការសិក្សា។ នេះបើតាមលោក ស៊ុន ចាន់ថុល រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន។ ថ្លែងប្រាប់អ្នកយកព័ត៌មានក្នុងដំណើរចុះពិនិត្យវឌ្ឍនភាពនៃការសាងសង់ផ្លូវក្រវាត់ក្រុងទី៣ កាលពីថ្ងៃទី ២៨ ខែកុម្ភៈលោក ស៊ុន ចាន់ថុល បានឱ្យដឹងថា បើទោះបីផ្លូវជាតិលេខ ៥ ពីភ្នំពេញទៅក្រុងប៉ោយប៉ែត កំពុងពង្រីកពី ២ ទៅ ៤ គន្លង ក៏មានក្រុមហ៊ុនមួយ (មិនបញ្ចេញឈ្មោះ) បានស្នើសុំមកក្រសួងដើម្បីសិក្សាពីការសាងសង់ផ្លូវល្បឿនលឿន ១ ខ្សែពីភ្នំពេញទៅក្រុងប៉ោយប៉ែត។ លោកបន្តថា ពេលនេះក្រសួងអនុញ្ញាតឱ្យក្រុមហ៊ុនសិក្សាហើយ ដើម្បីពិនិត្យលទ្ធភាពវិនិយោគ។ លោកថ្លែងថា៖ «ទោះបីយើងធ្វើផ្លូវជាតិលេខ ៥ ដោយពង្រីកពី ២ គន្លងទៅ ៤ គន្លង ក៏មានក្រុមហ៊ុនឯកជនមួយស្នើសុំធ្វើផ្លូវល្បឿនលឿនជាប្រភេទ BOT ពីភ្នំពេញទៅបាត់ដំបង បន្តទៅប៉ោយប៉ែតដែរ ដោយគាត់យល់ឃើញថា ផ្លូវជាតិលេខ ៥ មាន ៤គន្លងមែន ប៉ុន្តែមានសត្វឆ្លងកាត់ និងមានការយឺតយ៉ាវ ដូច្នេះគាត់ស្នើសុំធ្វើផ្លូវល្បឿនលឿន ភ្នំពេញ-ប៉ោយប៉ែត។ យើងបានអនុញ្ញាតហើយដោយក្រុមហ៊ុនមួយហ្នឹងកំពុងធ្វើការសិក្សា»។ លោកបន្តថា ផ្លូវល្បឿនលឿនបានរួមចំណែកយ៉ាងច្រើនក្នុងជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ច ពិសេសការតភ្ជាប់ពីប៉ូលសេដ្ឋកិច្ច ១ ទៅប៉ូលសេដ្ឋកិច្ច ១ ទៀត។ បច្ចុប្បន្នកម្ពុជាមានផ្លូវល្បឿនលឿន ១ ខ្សែបើកដំណើរការជាផ្លូវការកាលពីដើមខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ ២០២២ ដោយតភ្ជាប់ពីភ្នំពេញ ទៅក្រុងព្រះសីហនុ ខណៈចំនួន ២ ផ្សេងទៀត គឺ ១ ចេញពីភ្នំពេញទៅក្រុងបាវិត (ព្រំដែនវៀតណាម) គ្រោងបើកការដ្ឋានក្នុងពេលឆាប់ៗ និងគម្រោងភ្នំពេញ-សៀមរាបការសិក្សាជិតចប់ ១០០ ភាគរយហើយ។ លោក ជា ចាន់ដារ៉ា ប្រធានសមាគមពាណិជ្ជករដឹកជញ្ជូន និងខ្សែចង្វាក់ផ្គត់ផ្គង់នៅកម្ពុជា បានប្រាប់ភ្នំពេញប៉ុស្តិ៍នៅថ្ងៃទី ១ ខែមីនាថា ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដឹកជញ្ជូន គឺមានសារៈសំខាន់សម្រាប់ជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ច ដូច្នេះបើមានការសាងសង់ផ្លូវថ្នល់ស្ពាន អាកាសយានដ្ឋាន និងកំពង់ផែកាន់តែច្រើន គឺកាន់តែល្អ។នៅពេលប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូនល្អ និងសម្បូរបែបនឹងធ្វើឱ្យអ្នកវិនិយោគ ព្រមទាំងភ្ញៀវទេសចរកាន់តែចាប់អារម្មណ៍ធ្វើដំណើរមកកម្ពុជា។ លោកបន្តថា ការដឹកជញ្ជូនទំនិញរវាងភ្នំពេញ-ក្រុងប៉ោយប៉ែត នាពេលនេះគេត្រូវប្រើពេលពី ៧-៨ ម៉ោង និងរថយន្តដឹកទំនិញធំៗអាចលើសពី ១០ ម៉ោង ដូច្នេះបើរយៈពេលធ្វើដំណើរត្រូវកាត់បន្ថយវានឹងនាំមកផលចំណេញច្រើនដល់ប្រជាជន និងសេដ្ឋកិច្ចជាតិ។ លោកនិយាយថា៖ «បើមានផ្លូវល្បឿនលឿនពីភ្នំពេញទៅក្រុងប៉ោយប៉ែតនោះចរាចរណ៍ទំនិញ និងមនុស្សរវាងកម្ពុជា-ថៃ ប្រាកដជាឡើងមួយកម្រិតទៀត»។ ផ្លូវល្បឿនលឿននឹងក្លាយជាកម្លាំងស្រូបភ្ញៀវទេសចរពីប្រទេសជិតខាងមកកម្សាន្តនៅកម្ពុជាបានច្រើនផងដែរ»។ ប្រធានសមាគមភ័ស្តុភារកម្មកម្ពុជា លោក ស៊ិន ចន្ធី បានឱ្យដឹងថា ក្នុងនាមសមាគមភ័ស្តុភារកម្មកម្ពុជា រូបលោកពិតជារីករាយខ្លាំងបើកម្ពុជាអាចមានផ្លូវល្បឿនលឿនកាន់តែច្រើន ដើម្បីដឹកទំនិញ និងមនុស្ស។ ការវិនិយោគផ្លូវល្បឿនលឿននេះគឺពិតជាល្អប្រសើរណាស់។ ផ្លូវល្បឿនលឿនទី ៤ នេះក៏នឹងជួយឱ្យការដឹកជញ្ជូនកសិផលពីកម្ពុជាទៅប្រទេសថៃកាន់តែងាយស្រួល ហើយការធ្វើដំណើរទៅចុងគោលដៅនៃផ្លូវល្បឿនលឿនផ្សេងទៀតក៏ងាយស្រួល និងឆាប់រហ័សផងដែរ។ លោកអះអាងថា៖ «ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធគឺមានភាពចាំបាច់ណាស់សម្រាប់ជំរុញកំណើនសេដ្ឋកិច្ច ព្រោះបើមានមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនកាន់តែច្រើន សមត្ថភាពប្រកួតប្រជែងក៏កើនឡើងកាន់តែខ្ពស់ដែរ»។ ទិន្នន័យអគ្គនាយកដ្ឋានគយ និងរដ្ឋាករកម្ពុជាបង្ហាញថា ក្នុងឆ្នាំ ២០២២ ពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិរបស់កម្ពុជា មានទឹកប្រាក់សរុប ៥២ ៤២៤,៥៣៩ លានដុល្លារ កើនឡើង ៩,២ ភាគរយធៀបនឹងឆ្នាំ ២០២១។ ក្នុងនោះកម្ពុជានាំទំនិញទៅទីផ្សារអន្តរជាតិ ២២ ៤៨២,៩៣៧ លានដុល្លារ កើន ១៦,៤ ភាគរយ និងទំនិញកម្ពុជានាំចូលមានចំនួន ២៩ ៩៤១,៦០២ លានដុល្លារ កើន ៤,៣ ភាគរយ៕
ពិធីសម្ពោធដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់
ឯកឧត្ដមទេសរដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់ថុល
ផ្លូវក្រវាត់ក្រុងទី៣
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
Pls Select Number to Call
×
(+855) (085) 92 90 90
(+855) (015) 92 90 90
(+855) (067) 92 90 90