ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមទេសរដ្ឋមន្ត្រី
សារទេសរដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមទេសរដ្ឋមន្ត្រី
សារទេសរដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមទេសរដ្ឋមន្ត្រី
សារទេសរដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
វិទ្យាស្ថានតេជោសែន សាធារណការ និង ដឹកជញ្ជូន
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
/
ព័ត៌មាន
[Phnom Penh Post] - ក្រសួងសាធារណការរង់ចាំប្រាក់កម្ចីសម្បទានពីចិន ដើម្បីធ្វើកំណាត់ផ្លូវមានដីស្អុយជម្រៅ ១៨ ម៉ែត្រ
2022-03-30
ទៅកាន់ទំព័រចុះផ្សាយក្នុង Phnom Penh Post
កំពតៈ ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនកំពុងរកថវិកា ដើម្បីជួសជុលកំណាត់ផ្លូវ (កំពត-វាលរេញ) ប្រវែង ២០ គីឡូម៉ែត្រឱ្យមានភាពប្រសើរជាងមុនដើម្បីសម្រួលដល់ការធ្វើចរាចរណ៍ជាបណ្តោះអាសន្នសិន ខណៈកំពុងរង់ចាំប្រាក់កម្ចីសម្បទានពីភាគីចិន ដែលផ្លូវនេះត្រូវការថវិកាពី ៦០ ទៅ ៧០ លានដុល្លារ ទើបអាចស្ថាបនាបានឱ្យស្របទៅតាមស្តង់ដាបច្ចេកទេស។ ក្នុងអំឡុងពេលដឹកនាំមន្ត្រីជំនាញចុះពិនិត្យផ្លូវជាតិលេខ ៣ (កំពត-វាលរេញ) កាលពីថ្ងៃទី ២៩ ខែមីនា រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ លោក ស៊ុន ចាន់ថុល មានប្រសាសន៍ថា បច្ចុប្បន្នកម្ពុជាបានដាក់លិខិតជាលាយលក្ខណ៍អក្សរទៅមិត្តចិនឱ្យជួយជាប្រាក់កម្ចីសម្បទាន សម្រាប់សាងសង់ផ្លូវ ២០ គីឡូម៉ែត្រនេះរួចហើយ។ លោកថា៖ «សម្តេចអគ្គមហាសេនាបតីតេជោ ហ៊ុន សែន លោកបានស្នើសុំឱ្យមិត្តចិន ជួយជាប្រាក់កម្ចីសម្បទាន មកសាងសង់ផ្លូវ ២០ គីឡូម៉ែត្រនេះ ហើយក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុបានធ្វើលិខិតជាលាយលក្ខណ៍អក្សរទៅស្ថានទូតចិនហើយ ដើម្បីស្នើសុំថវិកា អ៊ីចឹងយើងរង់ចាំថវិកាជាផ្លូវការពីមិត្តចិន ជាប្រាក់កម្ចី ដើម្បីយកមកសាងសង់ផ្លូវនេះតាមលក្ខណៈបច្ចេកទេស»។ លោកបន្តថា ទន្ទឹមនឹងការរង់ចាំនេះ ក្រសួងក៏មិនព្រងើយកន្តើយ ចំពោះផ្លូវនេះដែរ ខណៈក្រសួងកំពុងរកប្រភពថវិកាដើម្បីជួសជុលផ្លូវនេះឱ្យប្រសើរឡើងជាបណ្តោះអាសន្ន និងស្នើសុំការយោគយល់ពីអ្នកដំណើរផងដែរ។ លោកថា៖ «ប៉ុន្តែមុននឹងទទួលថវិកានេះ ផ្លូវខូច សម្បុកមាន់ច្រើន ដែលមានការលំបាកវេទនាក្នុងការធ្វើដំណើរ ជាពិសេសពេលរដូវភ្លៀង ហើយឥឡូវនេះ ផ្លូវជាតិលេខ ៤ កំពុងតែពង្រីក អ៊ីចឹងមានការកកស្ទះ ហើយមានការបង្វែរចរាចរណ៍ពីផ្លូវជាតិលេខ ៤ មកផ្លូវលេខ ៣ សិន អ៊ីចឹងធ្វើឱ្យកំណើនការធ្វើចរាចរណ៍ ផ្លូវកំពត វាលរេញ ច្រើន»។ លោកបន្តថា៖ «អ៊ីចឹងដំណោះស្រាយបញ្ហានេះ ខ្ញុំកំពុងប្រឹងប្រែងរកប្រភពថវិកា ដើម្បីមកជួយសម្រួលឱ្យធ្វើចរាចរណ៍ស្រួលជាងមុន ប៉ុន្តែមិនមែនធ្វើជាលក្ខណៈបច្ចេកទេសទេ គឺធ្វើបណ្តោះអាសន្ន កុំឱ្យវាពិបាកពេក ២០ គីឡូម៉ែត្ររហូតដល់ការសាងសង់តាមលក្ខណៈបច្ចេកទេសដែលមានភាពរឹងមាំ និងជាប់បានយូរ»។ លោក ចាន់ថុល បានបង្ហើបឱ្យដឹងថា តាមការសិក្សា ដើម្បីធ្វើផ្លូវប្រវែង ២០ គីឡូម៉ែត្រនេះឱ្យបានរឹងមាំ និងស្របតាមបច្ចេកទេសគ្រោងចំណាយថវិកាសរុបប្រមាណពី ៦០ ទៅ ៧០ លានដុល្លារអាមេរិក។ ផ្លូវ ២០ គីឡូម៉ែត្រនេះ មានបញ្ហាច្រើនណាស់ ធ្វើមិនដែលបានជាប់ទេតាំងពីដើមមកដោយសារផ្លូវនេះមិនបានសិក្សាឱ្យបានល្អិតល្អន់ឱ្យស្របតាមលក្ខណៈបច្ចេកទេសព្រោះនៅតំបន់នោះមានដីស្អុយខាងក្រោមរហូតដល់ ១៨ ម៉ែត្រ។ លោកបញ្ជាក់ថា៖ «អ៊ីចឹងផ្លូវ ២០ គីឡូម៉ែត្រនេះ យើងបែងចែកជា ២ ពីផ្លូវជាតិលេខ ៤ មកប្រវែងមាន ៥ គីឡូម៉ែត្រ គីដីស្អុយរហូតដល់ ១៨ ម៉ែត្រ ខាងក្រោម ដូច្នេះដើម្បីធ្វើឱ្យបានជាប់ យើងវ៉ៃសសរគ្រឹះឱ្យទៅដល់ដីដែលស្អុយ ១៨ ម៉ែត្រ។ ១៥ គីឡូម៉ែត្រទៀត យើងត្រូវពង្រឹងគ្រឹះវា ដល់ចប់អស់ហើយ ទើបផ្លូវនេះវាលែងស្រុត បើមិនអ៊ីចឹងទេ ទោះយើងយកថវិកាមកធ្វើល្អបាន ១ ឆ្នាំ វាស្រុតទៅវិញ ដូច្នេះយើងបានឱ្យក្រុមហ៊ុនចិនសិក្សាអំពីលទ្ធភាពធ្វើផ្លូវនេះឱ្យបានរឹងមាំ កុំឱ្យស្រុតទៀត»។ បើតាមលោក ស៊ុន ចាន់ថុល ផ្លូវនេះ ធ្លាប់បានធ្វើ ៤ ដងរួចមកហើយ ប៉ុន្តែនាពេលនោះមិនបានសិក្សានៅតំបន់ភូមិសាស្ត្រឱ្យបានត្រឹមត្រូវ ខណៈថវិកាសាងសង់ផ្លូវពេលនោះ មានចំនួនប្រមាណជិត ២០ លានដុល្លារប៉ុណ្ណោះ។ លោកបន្តថា ក្រសួងក៏បានសិក្សាលទ្ធភាពក្នុងការធ្វើផ្លូវវាង ឬដូរផ្លូវនេះដែរ ប៉ុន្តែមិនអាចទៅរួចនោះទេ ដោយសារតំបន់ប្រវែង ២០ គីឡូម៉ែត្រនេះ សុទ្ធតែដីស្អុយ ដូច្នេះមានតែខិតខំរកថវិកា ដើម្បីបន្តធ្វើផ្លូវនេះដដែល។ បន្ថែមពីនេះ លោកបានអំពាវនាវដល់ក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូនកុំឱ្យដឹកទំនិញលើសទម្ងន់កំណត់ដោយច្បាប់ដែលធ្វើឱ្យផ្លូវឆាប់ខូចទូទាំងប្រទេស ខណៈលោកសង្កត់ធ្ងន់ថា រថយន្តដែលដឹកលើសទម្ងន់ប្រឈមនឹងការឃាត់ទុក ១ ឆ្នាំ និងរងការផាកពិន័យជាដាច់ខាត ដោយមិនលើកលែងឡើយ។ លោកបញ្ជាក់ថា៖ «ឥឡូវនេះចាប់បានប្រមាណ ១៦០ គ្រឿងទៀតហើយ ក្នុងនោះដឹកលើសទម្ងន់ជាង ១០ ភាគរយ ហើយលើសពី ១០ ភាគរយទៅឃាត់ទុក ១ ឆ្នាំ រើឥវ៉ាន់ចេញ និងផាកពិន័យ។ អ៊ីចឹងទោះមានសំណូមពរឱ្យខ្ញុំលែង ក៏ខ្ញុំអត់មានសិទ្ធិអំណាចលែងរថយន្តដែលល្មើសច្បាប់នោះដែរគឺ ត្រូវតែរក្សាទុក ១ ឆ្នាំ អ៊ីចឹងអត់មានអន្តរាគមន៍ដោះលែងឡាននោះទេ» ។ សូមជម្រាបថា សម្រាប់ផ្លូវជាតិលេខ ៣ (កំពត-វាលរេញ) មានចម្ងាយ ៥៤ គីឡូម៉ែត្រ ក្នុងនោះ ធនាគារពិភពលោកបានផ្តល់ថវិកា ដើម្បីស្តារផ្លូវនេះ និងធ្វើបានល្អរឹងមាំបានចំនួន ៣៤ គីឡូម៉ែត្រ៕
ចុះពិនិត្យផ្លូវជាតិលេខ៣(កំពត-វាលរញ)
ឯកឧត្ដមទេសរដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់ថុល
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
Pls Select Number to Call
×
(+855) (085) 92 90 90
(+855) (015) 92 90 90
(+855) (067) 92 90 90