ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមទេសរដ្ឋមន្ត្រី
សារទេសរដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
នាយកដ្ឋានព័ត៌មានវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមទេសរដ្ឋមន្ត្រី
សារទេសរដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
នាយកដ្ឋានព័ត៌មានវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
អំពីក្រសួង
បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យ
អំពីឯកឧត្តមទេសរដ្ឋមន្ត្រី
សារទេសរដ្ឋមន្ត្រី
រចនាសម្ព័ន្ធ
សេវាសាធារណៈ
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ
ផ្លូវល្បឿនលឿន
ផ្លូវល្បឿនលឿន
WASSIP
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
ប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
WASSIP
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់
WASSIP
ឯកសារផ្លូវការ
ច្បាប់
ព្រះរាជក្រឹត្យ
អនុក្រឹត្យ
ប្រកាស
សេចក្តីសម្រេច
សេចក្តីណែនាំ
សេចក្តីជូនដំណឹង
ឯកសារពាក់ព័ន្ធគម្រោងអន្តរជាតិ
លិខិតបង្គាប់ការ
គោលនយោបាយ
កិច្ចព្រមព្រៀង និងអនុស្សារណៈ នៃការយោគយល់
ឯកសារផ្សេងៗ
ទំនាក់ទំនង
ខុទ្ទកាល័យរដ្ឋមន្ដ្រី
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោក
អគ្គនាយកដ្ឋានរដ្ឋបាល និងហិរញ្ញវត្ថុ
អគ្គនាយកដ្ឋានផែនការ និងគោលនយោបាយ
អគ្គនាយកដ្ឋានបច្ចេកទេស
អគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
អគ្គនាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក ផ្លូវសមុទ្រ និងកំពង់ផែ
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
អគ្គាអធិការដ្ឋាន
នាយកដ្ឋានសវនកម្មផ្ទៃក្នុង
នាយកដ្ឋានផ្លូវដែក
នាយកដ្ឋានព័ត៌មានវិទ្យា និងទំនាក់ទំនងសាធារណៈ
អង្គភាពលទ្ធកម្ម
មណ្ឌលផ្ដល់សេវាសាធារណៈ
មន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានី - ខេត្ត
ព័ត៌មាន
សំណួរចម្លើយ
EN
ខ្មែរ
ទំព័រដើម
/
ព័ត៌មាន
[Post khmer] - គួរពន្យារការផាកឆៀកឡាន និងបណ្ណបើកបរថ្មីក្នុងអំឡុងមានកូវីដ ១៩
2020-05-08
ទៅកាន់ទំព័រចុះផ្សាយក្នុង Post khmer
ពាក្យចាស់បុរាណតែងតែដំណាលតៗគ្នា «ចុះទឹកក្រពើ ឡើងលើខ្លា ចូលព្រៃបន្លា ចូលផ្សារប៉ូលិស!» ឃ្លានេះយកមកប្រើនាពេលស្ថានភាពបច្ចុប្បន្នគឺឆ្លើយតបទៅនឹងការប្រយុទ្ធប្រឆាំងជំងឺរាតត្បាតកូវីដ១៩ និងការរឹតបន្តឹងច្បាប់ចរាចរណ៍រួមទាំងការធ្វើឆៀកធ្វើស្លាកលេខ ធ្វើបណ្ណបើកបរថ្មី និងការផាកពិន័យជាដើម ដើម្បីកាត់បន្ថយគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍នៅទូទាំងប្រទេស។ តែនៅពេលអនុវត្តច្បាប់ចរាចរណ៍ក្នុងសប្តាហ៍ទី ១ ឃើញថា មានការប្រទាំងប្រទើសគ្នាមនុស្សបែរជាខ្លាចការផាកពិន័យខុសច្បាប់ជាលុយច្រើនៗលែងខ្លាចជំងឺកូវីដ១៩ដែលជាជំងឺកាចសាហាវកំពុងរាតត្បាតជាសកលមានអ្នកឆ្លងជំងឺនេះដល់ទៅជាង ៣,៧ លាននាក់ ហើយមានអ្នកស្លាប់ជិត ៣០ ម៉ឺននាក់ដែរ។ តែសម្រាប់ទិន្នន័យនៅស្រុកខ្មែរ មានអ្នកឆ្លងជំងឺកូវីដ១៩នេះតែ ១២២ នាក់ ប៉ុន្តែបានជាសះស្បើយជិតអស់ហើយ ហើយក៏គ្មានអ្នកស្លាប់ដែរ។ ៣ សប្តាហ៍ហើយ គ្មានអ្នកឆ្លងថ្មីទេ តើមកពីការគ្រប់គ្រងការឆ្លងជំងឺ និងគ្មានអ្នកស្លាប់ដោយសារជំងឺកូវីដ១៩នេះបានល្អបានជាពលរដ្ឋខ្មែរបែរជានាំគ្នាលែងខ្លាចជំងឺកូវីដ១៩? តែផ្ទុយទៅវិញប្រជាពលរដ្ឋនាំគ្នាផ្អើលភ្លូកទឹកភ្លូកដីទៅធ្វើឆៀកឡាន ធ្វើបណ្ណបើកបរថ្មី ទាំងស្លាកលេខ ផ្ទេរកម្មសិទ្ធិយានយន្តនៅមុនថ្ងៃចាប់ផ្តើមអនុវត្តច្បាប់ទី ១ ខែឧសភា ឆ្នាំ ២០២០ ហើយមកទល់ពេលនេះក៏នៅតែមានអ្នកធ្វើច្រើនបន្តកន្ទុយគ្នាឥតឈប់ឈរ។ ការដែលទៅធ្វើដូចទឹកបាក់ទំនប់ដូច្នេះគឺមានហានិភ័យខ្ពស់ណាស់ ចំពោះការឆ្លងតាមផ្លូវដង្ហើមជំងឺកូវីដ-១៩ ដែលមិនគួរបង្កើតឲ្យមានព្រឹត្តិការណ៍ ២ ក្នុងពេលដំណាលគ្នានោះទេ។ ជាក់ស្តែងក្រសួងមហាផ្ទៃបានប្រកាសក្នុងការចាប់ផ្តើមមុនការអនុវត្តច្បាប់ចរាចរណ៍ថ្មីដែលមានការផាកពិន័យគុណ ៣ ឬគុណ ៤ នៃតម្លៃចាស់តាំងពីជាង ១ ខែមុន ដើម្បីឲ្យអ្នកបើកបរយានយន្តដែលមិនមានលក្ខណសម្បតិ្តគ្រប់គ្រាន់ក្នុងការបើកបរមានឱកាសមកធ្វើឆៀកថ្មី បណ្ណបើកបរថ្មី ឬក៏ធ្វើស្លាកលេខថ្មីទៅតាមដំណើរ។ តែឥរិយាបថរបស់អ្នកបើកបរមួយចំនួនវិញ មិនបានយកចិត្តទុកដាក់លើការផ្សព្វផ្សាយរបស់ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន និងក្រសួងមហាផ្ទៃទេ បើទោះបីជាផ្សព្វផ្សាយគ្រប់រូបភាពទាំងច្បាប់ និងទាំងសារអប់រំមានតាមរយៈកាសែត វិទ្យុ ទូរទស្សន៍ តាមព័ត៌មានអនឡាញបណ្តាញសង្គមហ្វេសប៊ុក និង Messenger។ ជាងនេះទៅទៀតក្រសួងសាធារណការធ្វើការត្រួតពិនិត្យលក្ខណៈបច្ចេកទេសយានជំនិះ (ឆៀក) ចល័តក៏មានពីថ្ងៃទី ៤ ដល់ថ្ងៃទី ៨ ឧសភា ហើយការដាក់ពាក្យធ្វើឆៀកហ្នឹងក៏មាននៅតាមអនឡាញបានទៀត https://-techinspection.mpwt.gov.kh ។ រីឯពលរដ្ឋមួយចំនួនដែលមានកាតព្វកិច្ចត្រូវបំពេញតម្រូវការចាំបាច់សម្រាប់យានយន្តរបស់ខ្លួនចាំដល់ពេលទឹកជិតដល់ច្រមុះ ជិតដល់កាលកំណត់ និងថ្ងៃអនុវត្តច្បាប់បាននាំគ្នាស្វះស្វែងរកទៅធ្វើឆៀក ធ្វើបណ្ណបើកបរថ្មី និងធ្វើស្លាកលេខថ្មី កន្លែងខ្លះក៏បានដាក់គម្លាតសង្គមដូចនៅផ្សារទំនើបអ៊ីអន តែក៏នៅតែណែនលាយឡំគ្នាជាមួយអ្នកទៅផ្សារ។ រីឯកន្លែងខ្លះគឺឈរបញ្ជ្រៀតគ្នាតែម្តង លែងខ្វល់ពីការឆ្លងជំងឺកូវីដ១៩។ ដូចគ្នានេះដែរគឺនៅពេលប្រតិបត្តិការរបស់ប៉ូលិសផាកនៅតាមដងផ្លូវនៅតាមបណ្តាប៉ុស្តិ៍ផាកពិន័យមួយចំនួនធំ ទាំងមន្ត្រីប៉ូលិសទាំងអ្នកបើកបរយានយន្តចុះមកបង់លុយនៅអង្គុយ និងឈរនៅជិតៗគ្នាមិនបានពាក់ម៉ាស់ការពារការឆ្លងជំងឺកូវីដ១៩នោះទេទៅតាមអ្វីដែលរាជរដ្ឋាភិបាលបានដាក់ចេញវិធានការណែនាំកុំឲ្យនៅជុំៗគ្នាច្រើនដែលទាំងអង្គការសុខភាពពិភពលោកទាំងក្រសួងសុខាភិបាលកំពុងតែព្រួយបារម្ភទៅលើការចម្លងរលកថ្មីរបស់មេរោគកូវីដ-១៩នេះ ដែលកម្ពុជាងាយនឹងរងគ្រោះដោយសារភាពផុយស្រួយនៃការចម្លងក្នុងសហគមន៍ក្នុងទ្រង់ទ្រាយធំ។ គិតចាប់ពីថ្ងៃទី ៣០ ខែមេសា មកដល់ថ្ងៃនេះបើតាមទិន្នន័យរបស់នាយកដ្ឋានដឹកជញ្ជូនផ្លូវគោកនៃក្រសួងសាធារណការបានបង្ហាញថា ក្នុង ១ ថ្ងៃៗមានយានយន្តពី ៣ ពាន់ ទៅ ៤ ពាន់គ្រឿងជាមធ្យមបានចូលត្រួតពិនិត្យលក្ខណៈបច្ចេកទេស (ឆៀក) នៅទូទាំងប្រទេស។ រីឯម្ចាស់យានយន្តពី ៥៥០ ទៅ ៦០០ នាក់ ជាមធ្យមបានមកធ្វើបណ្ណបើកបរនៅផ្សារអ៊ីអន ១ និងអ៊ីអន ២។ រីឯយានយន្តល្មើសតាំងពីថ្ងៃទី ១ ដល់ ៦ ខែ ឧសភាមានចំនួន ១២ ៧៣២ គ្រឿង ដែលមានរថយន្ត ២ ៨១៧ គ្រឿង និងម៉ូតូចំនួន ៩ ៩១៥ គ្រឿង។ នេះបើតាមរបាយការណ៍របស់អគ្គស្នងការនគរបាលជាតិ។ ការដែលមន្ត្រីនរគបាលប្រឹងប្រែងក៏មានរង្វាន់លើកទឹកចិត្តជាភាគរយនៃទឹកប្រាក់ផាកពិន័យនេះដែរគឺ ៧០ ភាគរយ បានទៅមន្ត្រីនគរបាលចរាចរណ៍ឈរជើងផ្ទាល់ និង ២៥ ភាគបានទៅអង្គភាពនគរបាលពាក់ព័ន្ធ និងមានតែ ៥ ភាគរយទេចូលរដ្ឋ។ ការអនុវត្តច្បាប់ចរាចរណ៍នេះមានផលប៉ះពាល់មួយផ្នែកទៅលើវិធានការនៃការទប់ស្កាត់ការចម្លងជំងឺកូវីដ ១៩ ដ៏កាចសាហាវដែលកំពុងតែរឹតបន្តឹងទៅលើការជួបជុំគ្នាដូចជាការធ្វើឆៀករថយន្ត ស្លាកលេខ បណ្ណបើកបរថ្មី និងកន្លែងប៉ុស្តិ៍គោលដៅផាកពិន័យជាដើម ព្រោះរដ្ឋមានការចំណាយថវិកាជាតិច្រើនទៅលើអ្នកជំងឺកូវីដ ១៩ ដែលក្រសួងសុខាភិបាលបានថ្លែងក្នុងសន្និសីទកាសែតពីជំងឺកូវីដ១៩ថា ក្នុងអ្នកជំងឺកូវីដ ១៩ ម្នាក់ ចំណាយពីដើមដល់ចប់ទៅផ្ទះវិញនៃការព្យាបាលជាមធ្យម ២ ០០០ ដុល្លារ ហើយបរទេសវិញគឺឡើងដល់ ២ ៥០០ ដុល្លារជាមធ្យម អាស្រ័យទៅលើរយៈពេលការស្នាក់នៅហូបចុក និងចំណាយធ្វើតេស្តរកមេរោគកូវីដ១៩។ ហេតុដូច្នេះហើយដំណោះស្រាយអន្តរកាលរក្សាគម្លាតសង្គមប្រឆាំងនឹងជំងឺកូវីដ ១៩ នេះការអនុវត្តច្បាប់គួរតែមានលក្ខខណ្ឌបន្ធូរបន្ថយចំណុចខ្លះ កុំឲ្យជាន់គ្នាទៅនឹងវិធានការឆ្លើយតបជំងឺកូវីដ១៩ ដែលរាជរដ្ឋាភិបាលបានដាក់ចេញរួចហើយនោះគឺ ទី១- រាល់ការផាកពិន័យនៅនឹងកន្លែងទាំងមន្ត្រីសមត្ថកិច្ចអនុវត្តច្បាប់ទាំងអ្នកត្រូវបង់ពិន័យគឺត្រូវពាក់ម៉ាស់ទាំងអស់គ្នា។ ទី២- ពន្យារការផាកពិន័យនៅនឹងកន្លែងប៉ុស្តិ៍គោលដៅចំពោះបណ្ណឆៀកឡាន និងបណ្ណបើកបរ ដើម្បីផ្តល់ឱកាសឲ្យអ្នកបើកធ្វើបណ្ណទាំងនេះរយៈ ១ ខែកុំឲ្យប្រជ្រៀតគ្នាទៀត។ ទី៣- ក្រសួងសាធារណការគួរតែបង្កើតការដាក់ពាក្យណាត់ជួបតាមអនឡាញ ឬក៏ចាប់យកលេខរៀងដើម្បីកំណត់ម៉ោងពេលជាក់លាក់ឲ្យសាមីខ្លួនម្ចាស់យានយន្តទៅធ្វើកុំឲ្យជាន់ពេលគ្នា ឬ ក៏សម្រុកទៅធ្វើដំណាលគ្នាដូចការណាត់ជួបទៅធ្វើវីសាទៅបរទេសដែរ។ ទី៤- ក្រសួងសាធារណការបង្កើតកន្លែងធ្វើបណ្ណទាំងនេះឲ្យបានច្រើនកន្លែងជាងហ្នឹង ដើម្បីរក្សាគម្លាតសង្គមនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ៕
ចុះបញ្ជីយានជំនិះ
ត្រួតពិនិត្យបច្ចេកទេស
ផ្តល់បណ្ណបើកបរ
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវដែក
សេវាដឹកជញ្ជូនផ្លូវទឹក
អាជ្ញាបណ្ណដឹកជញ្ជូន
Pls Select Number to Call
×
(+855) (085) 92 90 90
(+855) (015) 92 90 90
(+855) (067) 92 90 90